Menadžer u fokusu – Nikolina Komazec

Lider treba da bude kompletna osoba

 

Korona je promenila gotovo svačiji način poslovanja. I dok se mnogi okreću čelnim ljudima kompanija jer je očekivano da oni budu najspremniji na brze reakcije, promene se tiču svakog menadžera.

U skladu sa tim, pokrećemo novi vid razgovora, gde predstavljamo mlade menadžere i načine kako se oni motivišu, ostaju produktivni, rade sa timom i u toku su sa razvojem svoje industrije.

Danas razgovaramo sa Nikolinom Komazec, Credit analyst for medium and large companies u Sberbank Serbia, koja je nakon fakulteta svoj poziv našla u bankarskom sektoru.

Da li se menjaju navike potrošača i način raspolaganja novcem, a da to vidite kroz vaše dnevno poslovanje?

Na samom početku pandemije vladala je opšta panika među ljudima, koja se odrazila i na njihovo raspolaganje novcem. Pre svega je bio prisutan strah od neizvesnosti koja ih čeka u periodu koji predstoji. Ono sto je tada bilo primetno u poslu koji ja obavljam jesu klijenti koji su se iz tog straha odlučili na povlačenje depozita, kao i prihvatanje moratorijuma po kreditima iako su mozda u tom momentu i bili u prilici da nesmetano izmiruju svoje kreditne obaveze.

Sada se situacija vratila u normalu i generalno se svi trude da se prilagode novonastaloj situaciji koja je samo početak nove budućnosti koja nas sve čeka. Generalno potrošaci koriste platne kartice kao i aplikacije za transfer novca u većoj meri nego što je to bio slučaj pre korone. Ljudi su promenili životne navike pa se trude da investiraju pametnije, manje su skloni riziku i ne upuštaju se u nepoznato.

Šta smatrate da je najveći izazov rada u okruženju koje je sada pod uticajem pandemije?

Poverenje i novi vid komunikacije koji se mahom prebacio na online kanale izdvajam kao najveće izazove za sve učesnike. Rad od kuće je za mnoge bio dodatni izazov i zahtevao prilagođavanje novom radnom prostoru u uslovima koji su do sada bili nepoznati svima. Vremena su promenljiva i zahtevaju od svih nas da se brzo adaptiramo u svakom smislu, onaj koji to uspe najbolje uvek će se prepoznati, izdvojiti i ojačati.

Na koji način vi lično održavate produktivnost tokom dana?

Izdvojim prioritete i fokusiram se na svaki zadatak maksimalno kako bih što efikasnije isti završila nakon čega napravim kratki presek i nastavljam dalje. Sem toga, smatram da je bitno nakon radnog vremena izdvojiti vreme za aktivnosti (sport, druženje sa porodicom i prijateljima, razni hobiji..) kako bismo uspešno “napunili baterije” za svaki naredni dan.

Šta vas najviše motiviše u radu?

Smatram da rutina i ograničavanje zaposlenih za dalja usavršavanja mogu da budu ključni faktor zasićenja i potrebe za pronalaskom drugog posla. Svaka prilika da se pojedinac oseti kao cenjen u korporaciji koja prepoznaje njegove kvalitete i potencijal daju dodatnu motivaciju i posvećenost obavljanju zadataka. Posledično, dolazi do napredovanja kao i finansijske motivacije koja je takođe bitan faktor.

Koje veštine po vama treba da karakterišu modernog menadžera?

Smatram da obavljanje nekog posla uvek može da se nauči ukoliko je osoba dovoljno posvećena, uporna i motivisana. S tim u vezi, ono što bi trebalo da krasi svakog menadžera jesu soft skills, emocionalna inteligencija i “širina”, kao i fleksibilnost i praćenje novih trendova. Neko ko je lider treba da bude kompletna osoba od koje zaposleni osim obavljanja posla treba da nauče da razvijaju ostale veštine.