Mlade kolege donose nove perspektive za stare izazove

Značaj mentora u karijeri nema premca, a to je i razlog organizovanja Mentorskog programa UFDS i FPH. U jednom od prošlih tekstova, pričali smo sa Tijanom Đurović, Group CFO kompanije sa.global, a sada pričamo sa njenim mentijem Jovanom Raković, Senior Associate, M&A and Restructuring Services u kompaniji Deloitte.

Rad uz mentora i kod nas sve više dobija na značaju. Šta su vaša očekivanja, na koji način će se ova saradnja odraziti na vašu karijeru?

Lepo je videti da i u Srbiji praksa postaje sve bogatija i da se mnogi korisni koncepti razvijenijih tržišta uspešno primenjuju i kod nas. Uloga mentora u karijeri je od veoma velikog značaja za razvoj karijere pojedinaca.

Veoma je važno da imate nekoga iskusnijeg ko će vam pomoći u oblikovanju svoje karijere i ko je već prošao sve potencijalne dileme kroz koje i vi prolazite. Mentor je tu da vam otvori vidike i svojim iskustvom i otvorenim pristupom pomogne da lakše i mudrije donesete mnoge izbore.

Kod Tijane sam na samom početku prepoznala sličnu energiju svojoj kao i nivo ambicije. A kada na sve to prepoznate i nesebičnost u pogledu podele znanja i iskustva, mentor zaista može da bude stabilan oslonac u karijeri.

Šta je to što mlađe generacije mogu da ponude tržištu kada vidimo brzinu kojom se menjaju trendovi?

U svetu konstantnih promena gde se preispituju gotovo svi biznis modeli i načini dosadašnjeg rada mlađe generacije mogu kao nikada do sada da doprinesu svojim svežim i drugačijim razmišljanjem kao i novim perspektivama za stare izazove. Organizacijama postaju podjednako vazni iskusni članovi timova koji poseduju bogato iskustvo i ekspertizu kao i mladi talenti koji donose novi energiju.

One kompanije koje uspevaju da naprave pravi balans između generacija već imaju veliku konkurentsku prednost na tržištu i jak ljudski kapital koji će svakako biti jedan od kritičnih faktora uspeha u dolazećem periodu.

Takođe, moramo imati u vidu da su nove generacije rođene sa računarima i digitalnim tehnologijama sto im omogućava da vrlo lako prihvate sve nove tehnologije koje im nameću savremeni biznis tokovi.

Na koji način se motivišete i kako održavate svakodnevnu produktivnost?

Ključni element motivacije jeste da li volimo ono što radimo. Ukoliko je ovaj uslov ispunjen uz stimulativno radno okruženje motivacija je neizostavna.

Sa druge strane, u svakodnevnom radu često se može izgubiti fokus u operativnim zadacima što može dovesti do kratkotrajnih padova u motivaciji. U tim trenucima važno je imati pred sobom viši cilj do koga nas vode sitni dnevni poslovni zadaci.

U svetu savetovanja svaki put kada vidite da ste na neki način pomogli klijentu i uticali na to da njegovo poslovanje bude bolje deluje stimulativno i doprinosi želji da i dalje nastavite istim tempom.